Stránky

Stránky

čtvrtek 9. října 2014

Už jsem zase zpátky

Vážení rodiče,

omlouvám se za svoji dočasnou nepřítomnost na stránkách třídy, ale jistě vám děti řekly, že mi ochořel můj pracovní PC; snad už bude brzy v pořádku. Dnes se hlásím z mého domácího PC, který byl též na neschopence...:-)

Za těch pár dní jsme toho spoustu udělali, Začali nové písmenko L, které už v podstatě mělo být probrané i procvičené, ale nebylo možné jít dál. Jak už jsem psala někdy v minulém týdnu, není možné, aby děti stále dumaly nad tím, cože je to za samohlásku...čteme už slabiky, slova, dokonce věty a začínají být zřejmé rozdíly mezi dětmi. Písmen začne přibývat a ....takže tam, kde to ještě není úplně jisté, nasaďte intenzivní nácvik - čtení, skládání slabik, slov..., aby se vaše ratolesti dostaly na úroveň těch, co jim to jde jen tak mimochodem a samo.

V podstatě stejná situace je v matematice; někdo pořád váhá nad tím, jestli se trojka píše tak nebo onak...a uteče mu celý příklad; také + a - do 4 je na různé úrovni; někdo počítá hbitě, někdo si odpočítává prstíky po jednom. Takže jediná rada - dohnat ty prvotní nedostatky, které se u některých teď projevují.

Je mi jasné, že můžete namítat, že děti mají jedničky, ale vezměte v potaz, že jsou to jedničky za odměnu, za snahu, pro dobrý pocit....prostě jedničky motivační.
Od příštího týdne začnu opatrně dávat dvojky tam, kde to fakt drhne a dře.

Takže Vám přeju hodně trpělivosti,

JL

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.